2
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت:

مردم باید در زندگی امام را جامع ابعاد و در همه شئونات امام خود ببینند

  • کد خبر : 11141
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: مردم باید در زندگی امام را جامع ابعاد و در همه شئونات امام از او تبعیت کنند.

به گزارش سوک نیوز؛حجت الاسلام جلال نوروزی ظهر امروز به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: امام غریبی است که قبر مطهرشان در بقیع پنهان است . اما غربت اهل بیت (ع) گاهی ظاهری است و گاهی باطنی. غربت ظاهری این است که اهل بیت)ع) حرمی نداشته باشند و زائری در آن حرم ها رفت و آمد نکنند مثل غربت ائمه بقیع.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به شرایط موجود؛ شاید برای ما مقدور نباشد که از اهل بیت(ع) رفع غربت ظاهری کنیم یعنی برویم و حرمی بسازیم. اما ما می توانیم و مقدور ماست که غربت باطنی اهل بیت (ع) را برطرف کنیم.
کارشناس دینی عنوان کرد: ابو اسامه گوید: روزى نزد امام صادق (ع) رفته بودم تا با ایشان خداحافظى کنم، ایشان به من فرمود: اى زید! با مردم چه کار دارید که آنها را به طرف من دعوت مى کنید؟ به خدا قسم نیافتم احدى را که اطاعتم کند و به حرفم عمل نماید بجز یک نفر از آنها، خدا رحمت کند عبد اللَّه بن ابى یعفور را، او را به کارى امر نمودم و وصیتی نمودم او را به عملى؛ او حرف مرا پیروى نموده و امر مرا انجام داد؛ این غربت امام صادق (ع) از غربت ظاهری امام دردناک تر است که در بین مسلمانان و شیعیان خود و باداشتن بیش از چهار هزار شاگرد احساس غربت بکند و فقط یک نفر را نزدیک به خود و مطیع امر خود ببیند ؛ عبد الله بن ابی یعفور.
دبیر شورای فرهنگی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر مطرح کرد:علت اصلی این غربت و مظلومیت اهل بیت (ع) در نوع نگاه و شیناخت مردم از امام است.یعنی اینکه امام صادق (ع) را فقط در بعد دینی و رفع رجوع مسائل شرعی و دینی می دانند . حتی امروز هم از ایشان فقط به عنوان عالم آل محمد یاد شده ست. فقط جنبه علمی ایشان مطرح می شود. امام سجاد فقط به عنوان یک شخصیت عبادی فقط مطرح می شود.
حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد:منصور دوانقی درباره امام صادق )ع) برای ما معرفی می کندجعفر بن محمد مثل استخوان در گلوی خلفاء ا ست که نه می توانند آن را فرو برند و به قتل رسانند و نه می توانند نسبت به او بی تفاوت باشند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به اینکه دستورالعمل امام صادق(ع) برای دوران ما، ابراز داشت: همه می دانیم امام صادق( ع) نمونه یک انسان کامل و انسانی مسلط به علوم قرآن ، اسلام، علم اخلاق ، روانشناسی، جامعه شناسی ،سیاست و تمام صفات و دارای برنامه برای زندگیشان بودند. فرمود: اگر من دوران حضرت مهدی عج “یعنی زمان ما” را درک می کردم ، همه روزهای زندگیم را در خدمت به مهدی «عج» می گذراندم.
حجت الاسلام نوروزی یاد آور شد: اگر امروز امام زمان حضور داشتند از ما چه می خواستند؟ خودباوری.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=11141

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.