3
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر:

۲۲۰۰ خانوار روستایی استان بوشهر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند

  • کد خبر : 9293
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
۲۲۰۰ خانوار روستایی استان بوشهر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت:با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال، ۲ هزار و ۲۶۸ خانوار روستایی استان بوشهر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در دهه فجر امسال، ۱۵۰ طرح ارتباطی به مبلغ ۳۲۲ میلیارد تومان، افتتاح و شروع عملیات اجرایی آنها آغاز شد که نسبت به پروژه‌های دهه فجر سال گذشته رشد ۲ برابری داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ضمن تاکید به اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، اشاره کرد: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند که از این تعداد، ۹۸ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.

سملیان گفت: ۲۶پ روژه از محل اعتبارات خدمات اجباری روستایی (USO)وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومن تأمین اعتبار شده که از این تعداد ۱۳ طرح افتتاحی شامل احداث ۱۰ سایت همراه با تکنولوژی G3/G4 و ارتقا ۳ سایت همراه از تکنولوژی G2 به G4 است. این ۱۳ طرح، ۲۲۶۸ خانوار و ۸۳۶۰ نفر از جمعیت روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح که شامل احداث ۱۰ سایت همراه با تکنولوژی G4 در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ارتقای یک سایت همراه از تکنولوژی G2 به G4 و اجرای ۲ طرح فیبرنوری روستایی در روستای کردوان علیا، زیارت ساحلی شهرستان دشتی و روستای کناری و منصوری شهرستان تنگستان نیز آغاز شد.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=9293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.