7
سوک بررسی می کند

آخرین وضعیت شور انتخاباتی در استان بوشهر/ تغییر معادلات در دو حوزه انتخابیه و معرفی پدیده های انتخاباتی

  • کد خبر : 9548
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
آخرین وضعیت شور انتخاباتی در استان بوشهر/ تغییر معادلات در دو حوزه انتخابیه و معرفی پدیده های انتخاباتی
بر اساس پیگیری ها و بررسی های خبرنگار سوک در دو حوزه انتخابیه استان بوشهر شاهد ظهور و استقبال مردمی چهره های جدید هستیم که می توانند معادلات و تحلیل های سیاسی را متحول کند.

اختصاصی سوک: انتخابات در استان بوشهر پرشورتر از روزهای گذشته شده و فعالیت های رسانه ای کاندیداها و رسانه ها بیشتر و بیشتر می شود.

در این بین شایعات گسترش یافته و بداخلاقی ها نیز در مناظرات تلویزیونی باعث افت و اخیر برخی کاندیداها شده که در ادامه شرح داده می شود.

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم با توجه به بررسی های مردمی و نظرات خواص و کارشناسان سیاسی، رقابت بین عبدالکریم جمیری، تیمور یزدان شناس و جعفر پورکبگانی است.

عبدالکریم جمیری، نماینده فعلی از گزینه هایی می باشد که با شانس خود را نماینده دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی می بینید.

جعفر پورکبگانی عضو مستعفی شورای شهر بوشهر خود را رقیب اصلی جمیری می دانست که در هفته های گذشته نیز برخی از مخلفان دو آتیشه نماینده فعلی به سمت وی رفتنه‌اند.

در این حوزه، بر اساس بررسی های خبرنگار سوک، تیمور یزدان شناس در چند روز اخیر به واسطه تبلیغات و رزومه قوی و مهمتر از همه اخلاق مداری، رشد قابل توجهی کرده است.

مردم شهرستان های شمالی استان از یزدان شناس به دلیل عملکرد خوب در فرمانداری گناوه به خوبی یاد می کنند و به همین دلیل از گزینه های بالقوه و رقیب اصلی جمیری می باشد.

نکته ای که درباره جعفر پورکبگانی قابل توجه می باشد، عملکرد منفی در شورای شهر بوشهر به واسطه تنش هایی که در شورای شهر داشته و استعفای وی، مهمترین موارد ریزش آرا و عدم استقبال مردمی به سمت او است.

حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان

در این حوزه انتخابیه در حال حاضر رقابت بین غلامحسین کرمی و غلامحسین زارعی می باشد اما کرمی نماینده فعلی به دلیل عملکرد ضعیف نتوانسته رضایت مردم این حوزه را کسب کند و از طرفی زارعی هم یک سری بداخلاقی های در مناظرات انتخاباتی از خود نشان داده که همین مساله می‌تواند نکته منفی در روند انتخاباتی او باشد.

بررسی وضعیت سهراب انبارکی از کاندیداهای این حوزه انتخابیه روند رو به رشدی را طی می کند و نتظار می رود اگر مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد می تواند معادلات این حوزه انتخابیه را تغییر دهد.

حوزه انتخابیه دشتستان

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان از نمایندگانی است که می توان گفت مردم این حوزه انتخابیه از عملکرد وی رضایت دارند و رقیب جدی برای وی به چشم نمی خورد. بررسی ها نشان می دهد ابراهیم رضایی توانایی این را دارد که رکورد رای قبلی خود را افرایش دهد.
تحرکات انتخاباتی برخی اصلاح طلبان در این حوزه انتخابیه هم به گوش می رسد و گفته می‌شود برخی از آنها حمایت هایی را نیز از دهقان فرد داشته‌اند.

حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه

در این حوزه انتخابیه تحرکات انتخاباتی کمی بیشتر از دیگر حوزه های انتخابیه استان می باشد و شیخ موسی احمدی یکی از گزینه های اصلی رقابت انتخاباتی و مدعی نمایندگی دور بعد مجلس در این حوزه می باشد.

شیخ نادر گنجی از گزینه های مهم این حوزه انتخابیه بود که بر اساس تحلیل های انتخاباتی قرار بود با حمایت اصلاحات بتواند به عنوان گزینه جدی، رقیب احمدی باشد ولی بر اساس بررسی های صورت گرفته گنجی نتوانسته این تحلیل ها را به واقعیت نزدیک کند و موج انتخاباتی ایجاد کند.

حسن بردستانی و اسماعیل بیدار از دیگر گزینه های این حوزه انتخابیه می باشد که رشد بیدار نسبت به دیگر کاندیدا چشمگیر است و انتظار می رود در صورت استمرار این رشد، شاهد استقبال های مردمی باشیم. گرچه فاصله آرای احمدی و بیدار زیاد است اما می تواند گزینه خوبی برای رقابت با نماینده فعلی باشد.

بر اساس پیگیری ها و بررسی های خبرنگار سوک، تیمور یزدان شناس در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، سهراب انبارکی در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و اسماعیل بیدار در جنوب استان می توانند پدیده های انتخاباتی در استان باشند.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=9548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.