1
دبیر نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره):

احیای تاریخ روحانیت از دستاوردهای کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) است

  • کد خبر : 7795
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
احیای تاریخ روحانیت از دستاوردهای کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) است
دبیر نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: کمترین دستاورد این کنگره معرفی و احیای تاریخ روحانیت استان بود که یک اقدام ارزشمندی است.

به گزارش سوک، حجت الاسلام یوسف جمالی دبیر نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) امروز در دیدار اعضای دبیرخانه این کنگره با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این کنگره ورود قوی تر طلاب و روحانیون استان به عرصه پژوهش بود که الحمدلله طی هشت سال اخیر که از برگزاری کنگره می‌گذرد شاهد تحول خوبی در حوزه پژوهش در بین حوزویان بوده ایم.

وی بیان داشت: کمترین دستاورد این کنگره معرفی و احیای تاریخ روحانیت استان بود که یک اقدام ارزشمندی است و امسال نیز در راستای معرفی علمای بلاد استان نمایشگاه تاریخ روحانیت استان در مصلی جمعه بوشهر برپا گردیده است.

دبیر نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با اشاره به جزئیات برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) ابراز کرد: نهمین دوره این کنگره روز ۱۳ آذر مصادف با روز روحانیت استان و سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شهید ابوتراب عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در استان در مصلی جمعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی دبیر علمی نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) نیز در این جلسه در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه ها گفت: تعداد ۳۰۴ اثر شامل ۱۶۴ اثر از حوزه علمیه خواهران، ۴۰ اثر از حوزه علمیه برادران، و ۱۰۰ اثر از دانشگاه های استان بوشهر به دبیرخانه های کنگره ارسال شده است که پس از داوری و ارزیابی تعداد ۱۵ اثر برتر و ۱۵ اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: آثار ارسالی تنها در حوزه علوم حوزوی نبوده بلکه استقبال خوبی از مباحث اجتماعی شده است.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=7795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.