4

دانش آموزان مدارس استان بوشهر با مفاهیم تامین اجتماعی آشنا می شوند

  • کد خبر : 7495
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
دانش آموزان مدارس استان بوشهر با مفاهیم تامین اجتماعی آشنا می شوند

به گزارش سوک، با توجه به بازگشایی مدارس یکی از اهداف اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر دعوت از مدارس و بازدیدهای دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی ، دانش آموزان مدارس استان بوشهر با حضور در شعب این اداره کل با مفاهیم بیمه ای و خدمات سازمان تامین اجتماعی آشنا شوند. این طرح با […]

به گزارش سوک، با توجه به بازگشایی مدارس یکی از اهداف اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر دعوت از مدارس و بازدیدهای دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی ، دانش آموزان مدارس استان بوشهر با حضور در شعب این اداره کل با مفاهیم بیمه ای و خدمات سازمان تامین اجتماعی آشنا شوند.

این طرح با همکاری اموزش و پرورش و با هدف فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی دانش آموزان از مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی ، ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی و گسترش پوشش بیمه ای و بسترسازی برای ارتقای پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش آموزان به عنوان نسل مولد و کارآفرین فردای کشور اجرا می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان محمد جواد بازدرهوا گفت:یکی از اهداف این طرح را آشنا کردن افراد جامعه به ویژه دانش آموزان با قوانین و مقررات تامین اجتماعی به عنوان یکی از حقوق شهروندی بیان کرد و گفت : برخورداری از امنیت اجتماعی و اقتصادی که در قالب تامین اجتماعی معنا می یابد ، از ضرورت های جوامع امروزی و یکی از مهم ترین حقوق شهروندی است .

بازدرهوا افزود : برقراری پوشش بیمه ای برای همه افراد جامعه ، در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حقی همگانی قلمداد شده و دولت موظف است زمینه پوشش بیمه ای و برخورداری از خدمات و حمایت های تامین اجتماعی را برای همه افراد کشور تامین کند .

وی اظهار داشت : دانش آموزان به عنوان آینده سازان و نسل مولد فردا نقش بسیار مهمی در توسعه کشور خواهند داشت و لذا زمینه سازی برای آشنایی آنان با تامین اجتماعی ، فلسفه وجودی و کارکردهای آن از اهمیت فراوانی برخوردار است .

لازم به ذکر است این طرح شامل ، دانش آموزان پایه های نهم ، دهم و یازدهم را شامل می شود و شرکت کنندگان ضمن بازدید از شعبه تامین اجتماعی محل اقامت خود ، در کارگاه های آموزشی در زمینه حقوق کار و تامین اجتماعی حضور می یابند و با مفاهیم بیمه ای و خدمات سازمان تامین اجتماعی آشنا می شوند .
برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله ” خاطره ای از یک روز به یاد ماندنی در تامین اجتماعی ” و مسابقه نقاشی با عنوان ” نگاه من به تامین اجتماعی ” و هم چنین توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی از جمله برنامه های جنبی در این بازدیدها خواهد بود .

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=7495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.