1
با حمایت ویژه استاندار بوشهر؛

زمین برای ساخت کتابخانۀ مرکزی در مرکز شهر بوشهر مصوب شد

  • کد خبر : 7704
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۷
زمین برای ساخت کتابخانۀ مرکزی در مرکز شهر بوشهر مصوب شد
استاندار بوشهر از تصویب زمینی در مرکز شهر بوشهر برای ساخت کتابخانۀ مرکزی در نشست اخیر کمیتۀ برنامه‌ریزی استان بوشهر خبر داد.
به گزارش سوک، احمد محمدی زاده با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری ایبنا در بوشهر گفت: این زمین در موقعیت مناسبی در مساحتی برابر با پنج هزار مترمربع در منطقه یک شهر بوشهر با هم‌افزایی که میان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی شکل گرفت، برای ساخت کتابخانۀ مرکزی بوشهر مصوب شد.

وی تأکید کرد: ساخت کتابخانۀ مرکزی در بوشهر در برنامۀ چهارم توسعه آمده و از این‌رو به مطالبه‌ای ۲۰ ساله در حوزۀ فرهنگ استان تبدیل شده بود. البته این مطالبه در سال ۱۳۸۹ در دولت اسبق در سفر رئیس جمهور وقت به بوشهر با اختصاص زمینی با مساحت ۱۲ هزار مترمربع در شهرک نیایش مصوب شد اما این پروژۀ بزرگ فرهنگی در دو دولت قبل به‌دلیل تأمین نشدن اعتبار بر زمین ماند.

محمدی‌زاده ادامه داد: این مطالبه و خواستۀ بحق جامعۀ فرهنگی در دولت سیزدهم که نگاه جدی به توسعۀ زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در کشور دارد، زنده و با نگاه ویژه‌ای دنبال شد. نخست تمرکز خود را به ساخت این کتابخانۀ در شهرک نیایش گذاشتیم اما با توجه به اینکه در مرکز شهر بوشهر کتابخانۀ عمومی استانداری وجود نداشت و این شهرک خود دارای پیوست فرهنگی بود، تلاش کردیم تا در طرح مولدسازی زمین مناسبی را برای احداث کتابخانۀ مرکزی در مرکز شهر شناسایی و تصویب کنیم که این مهم در تازه‌ترین نشست کمیته برنامه‌ریزی استان بوشهر به تصویب رسید.

استاندار بوشهر گفت: با نهایی شدن زمین ساخت کتابخانۀ مرکزی، ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعه و زیرسازی مرحلۀ اول عملیات اجرایی آن اختصاص یافته است که درصدد هستیم مرحلۀ مطالعۀ آن هر چه سریع‌تر و به شکل تخصصی انجام شود تا پایان همین امسال کلنگ ساخت کتابخانۀ مرکزی بر زمین زده شود.

به گزارش ایبنا؛ تصویب زمینی با مساحت ۵ هزار متر مربع برای ساخت کتابخانۀ مرکزی بوشهر در نشست کمیته برنامه‌ریزی استان بوشهر که عصر شنبه با ریاست احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهری و دبیری محسن پاپری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر برگزار شد، محقق شد.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=7704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.