2

شب شعر غزه در جوار شهدای گمنام شهر وحدتیه برگزار شد

  • کد خبر : 10997
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۹
شب شعر غزه در جوار شهدای گمنام شهر وحدتیه برگزار شد
شب شعر غزه و بزرگ‌داشت شهید راه قدس محسن صداقت با حضور شاعران و ادیبان ملی و استانی در شهر وحدتیه شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش سوک، مراسم ادبی تحت عنوان شب شعر غزه جهت نکوداشت خون پر برکت شهیدان راه قدس شامگاه دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با حضور مقام های عالی استانی و شهرستانی و همچنین مهمانان کشوری در شهر وحدتیه در کنار مزار و‌ در جوار مقبره مطهر شهدای گمنام شهر وحدتیه برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین صمصامی امام جمعه شهر وحدتیه ضمن گرامی‌داشت طوفان الاقصی و وعده صادق و حماسه غزه گفت: ۱۴۴۵سال تشیع برای استوار ماندن ریشه اسلام خون داده است و همه خون ها پر برکت و مقدس هستند، اما اهمیت مراسم امشب این است که در شهر شهید نام آور راه قدس شهید محسن صداقت میزبان بزرگان عرصه شعر و ادب هستیم تا با زبان شعر گویای حماسه ها و دلاوری های شهیدان و مدافعین حرم و قدس و تشیع و اسلام ناب محمدی باشیم .
وی ضمن تشکر از حضور مقامات عالی دولتی و مردم شریف شهر وحدتیه برای حضور پرشور در این مراسم پر برکت معنوی فرهنگی افزود: ملت شریف ایران از شب گذشته از شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین ماه وارد عرصه جدیدی از جهان شده است و خرسندیم که این شهر شهید پرور نیز در این عرصه شهید نام اوری را به پیشگاه امام زمان و اسلام تقدیم کرده است.
وی همچنین اضافه کرد: امشب محفلی برای گرامی‌داشت و پاس‌داشت شهد شیرین شهادت و شهید راه قدس شهید صداقت است که به برکت خون او و به همت متولی فرهنگ و هنر و رسانه استان اساتید بزرگ اهل قلم و شعر و ادبیات و هنر و فرهنگ از سراسر ایران و بوشهر گرد هم آمده اند.
در ادامه برنامه عبدالرحیم افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید القدس شهید محسن صداقت آبرو و افتخار استان بوشهر،بهانه ای شد برای برپایی این مراسم و این مراسم و از آنجا که هفته هنر انقلاب اسلامی به نام شهید اهل قلم و بزرگ عرصه هنر شهید آوینی بنیان نهاده شده است تا با ظرافت و ناب بودن فرهنگ‌ و هنر، شکوهمندی انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و عرضه کند.
وی اضافه کرد: شور و اشتیاق مردم این خطه جهت استفاده از زبان هنر و ادبیات و شعر برای وصف کردن انقلاب و شهید و شهادت در کلام نمی‌گنجد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اضافه کرد: افتخار،باور و اعتقاد جدی داریم در کنار نام و یاد و لحظه شهید عزیز محسن حججی؛ که فرمود دشمن حتی در جنگ تربیتی و فرهنگی نیز شکست خورد؛ اکنون نیز با سعادت تقدیم شهادت شهید صداقت به عنوان یک نماد جوان انقلابی این سرزمین و همچنین سایر شهدایی که در طول سال تقدیم جبهه انقلاب کرده ایم،با اطمینان خاطر می‌گوییم که دشمنان در عرصه فرهنگی هم شکست خورده اند و خون هر شهید موجب بیداری بیشتر مردم بزرگ ایران جهان خواهد شد .
وی همچنین افزود: نهضت جهانی مقاومت به برکت خون و مقاومت و ایستادگی مردم‌ مظلوم غزه شکل گرفته است و حماسه صبر شکل گرفته است و بر ما واجب است که از توان و زبان هنر و فرهنگ و رسانه برای بازنمایی ابهت و عظمت طوفان الاقصی و وعده صادق و آرمان بزرگ ملت مسلمان فلسطین استفاده نماییم.
افروغ اضافه کرد:حتی تا سال ها و قرن های بعد نیز از این حماسه و عظمت وعده صادق به عنوان حرکت جدید جهانی امت محمد در تاریخ یاد خواهند کرد.
گفتنی است در ادامه برنامه نوگل عرصه شعر ؛ آیدا اقا جان پور با شهد شیرین کلامش مجلس را به طبع شعر آراست که مورد تشویق بیش از حد حاضران قرار گرفت.

 

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=10997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.