1

ششمین نشست شورای فرهنگ عموی شهرستان بوشهر برگزار شد

  • کد خبر : 10081
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
ششمین نشست شورای فرهنگ عموی شهرستان بوشهر برگزار شد
ششمین شورای فرهنگ عموی شهرستان بوشهر همزمان با هفته قرانی بوشهر در سالن کنفرانس فرمانداری بوشهر برگزار شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام یوسف جمالی و صالح رحیمی،فرماندار بوشهر و وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و‌ سایر اعضا برگزار گردید.

در ابتدا حجت الاسلام جمالی ضمن تشکر و تحسین بابت حضور باشکوه مردم شریف ایران در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری،از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و قرانی در روز و هفته قرانی بوشهر خبر داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خواستار مشارکت فعال همه اعضا در برنامه های فرهنگی هفته قرانی و روز بوشهر و همچنین برنامه های ماه مبارک رمضان گردید.

در ادامه دبیر شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد چهار برنامه فرهنگی هنری شاخص روز قرآنی شامل : “گردهمایی قرآنیان استان”، “کاروان قرآنی”، “نمایشگاه قرآن و عترت” و “جشنواره قصه‌گویی قرآنی” برنامه‌های شاخص روز قرانی بوشهر است.
حیدری افزود: برنامه‌های روز قرآنی بوشهر با شعار “می‌خوانمت” در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: گردهمایی قرآنیان استان در روز ۱۶ اسفند ماه (روز قرآنی بوشهر) با حضور قاریان، حافظان، مفسران و فعالان قرآنی با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و احیای قرآن، هم‌افزایی و ایجاد فضای صمیمی و همدلی جامعه قرآنی، شناخت و معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم به مردم خصوصا جوانان است و با جدیت اجرا خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: برنامه‌های میز گفتگو، ایده‌های خلاقانه قرآنی، بررسی آسیب‌های جامعه قرآنی کشور و استان، تدبر در قرآن کریم و تلاوت روح‌بخش قرآن کریم از برنامه‌های این گردهمایی خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور فراگیر نمودن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و با هدف منور نمودن فضای استان با انوار دل‌انگیز قرآن کریم، معرفی چهره‌های برتر قرآن کریم و همچنین استعدادیابی و تمرکززدایی فعالیت‌های قرآنی ٫ کاروان قرانی از تاریخ شانزدهم اسفند ماه از مرکز استان راه خواهد افتاد و به طور روزانه از جنوبی ترین نقطه استان یعنی شهرستان عسلویه تا شمالی ترین نقطه استان، شهرستان دیلم مسیر حرکت کاروان خواهد بود و در تاریخ ۲۳ اسفند ماه طی مراسمی اختتامیه این کاروان در مرکز استان کار خود را به پایان خواهد رساند.

وی بیان کرد: محل اجرای برنامه‌های این کاروان مدارس، میادین، مساجد، سواحل و پارک‌ها خواهد بود و در زمان حضور این کاروان در هر نقطه استان برنامه‌هایی متعدد از جمله تلاوت قرآن، تواشیح، سرود، تئاتر قرآنی، خوشنویسی و نقاشی قرآنی، بازی های کودکانه اجرا خواهد شد. که همراه آن نمایشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی خواهد بود دبیر شورای فرهنگ عمومی همچنین اضافه کرد: نمایشگاه بزرگ قرآنی استان از ۱۶ لغایت ۲۵ اسفند ماه در سالن دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) بوشهربرگزار خواهد شد.

حیدری عنوان کرد: علاوه بر “ارائه محصولات فرهنگی قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی”، “آموزش عالی و پژوهش، آموزش‌های عمومی، تبلیغ و ترویج،مشاوره بر اساس آموزش‌های قرآنی و برنامه‌های ویژه قرآنی” برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود : اولین جشنواره قصه‌گویی قرآنی در ۲ بخش “بالای ۱۵ سال ” و بخش “زیر از ۱۵ سال” است که به صورت استانی برگزار خواهد شد که “معلمان قصه‌گو” و “مادران قصه‌گو” دو بخش ویژه این جشنواره خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی بوشهر از حضور حماسی مردم ولایتمدار بوشهر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که سبب ناکامی دشمن و خوشحالی همراهان شد،قدردانی کرد و‌ از شورای فرهنگ عمومی بابت همکاری و پیگیری ثبت روز بوشهر در تقویم رسمی کشور تشکر کرد.

وی تصریح کرد: در هفته بوشهر طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، هنری، عمرانی و سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر بوشهر نیز در این نشست گفت: در هفته گرامی‌داشت بوشهر که از ۱۲ تا ۱۸ اسفند برگزار می‌شود طرح‌های مهمی تدوین شده است.

وی اظهار داشت: در هفته گرامی‌داشت بوشهر شهید ماهینی به‌عنوان شهید شاخص، مهدی طارمی چهره ماندگار و گیسو حاتمی به‌عنوان شهروند افتخاری معرفی شده اند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

در این نشست با از فعالین اجرایی ستاد دهه فجر شهرستان بوشهر تجلیل شد

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=10081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.