2
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر:

فعالیت ۴۰۰ عضو هلال احمر در نوروز 1403

  • کد خبر : 10572
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
فعالیت ۴۰۰ عضو هلال احمر در نوروز 1403
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۴۰۰ نفر در ۲۷ پایگاه فعالیت خواهند کرد، افزود: در نوروز ۱۴۰۳ اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که ۹ پست ثابت و ۸ تیم سیار در ورودی شهرها مستقر هستند. این تیم‌ها فعالیت‌های امدادی و فرهنگی تا ۱۷ فروردین‌ انجام خواهند داد.
به گزارش سوک، احسان ایزدپناه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه جوانان ۲۱ هزار نفر، داوطلبان ۱۹ هزار نفر، امدادگر ۸۰۰ نفر و در مجموع ۴۶ هزار نفر در همه بخش‌ها فعالیت دارند.
وی افزود: ۸۰۰ نفر به صورت فعال در پایگاه‌هی امدادی هلال احمر استان بوشهر حضور دارند و توانستند ۶۵۰ مورد عملیات امدادی را طی سال ۱۴۰۲ انجام دهد که در حوزه جاده‌ای بیشترین آمار را پوشش می‌دهد.
ایزدپناه عنوان کرد: در ۶ ماه دوم سال توانستیم رتبه برتر جذب جوانان کسب کنیم و در سال جاری بعداز ۱۲ سال تیم دادرس دخترانه استان قهرمان ملی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه ۱۵۰ کانون دانش‌آموزی تشکیل شده است، بیان کرد: در طرح قدم به قدم در مسیر بهشت با اعزام ۱۶۰ نفر به مشهد مقدس در روز اربعین به زائرین خدمات‌رسانی صورت گرفت. این افراد به کربلای معلی و راهیان نور نیز اعزام شدند.
وی ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۲ عنوان برنامه اجرا شده است، تصریح کرد: با همکاری ۷۹۵ نفر از اعضاء ۴۲ هزار اصله نهال کاشته شده است.

بیش از ۸ میلیارد تومان ارائه خدمات درمانی

ایزدپناه افزود: در حوزه درمانی و دارویی از ظرفیت خیرین حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اعتبارات استانی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه ۱۲ هزار نفر آموزش همگانی، حدود یک هزار نفر تخصصی و ۲۲ هزار نفر نیز سایر آموزش‌ها را دیده‌اند، گفت: پروانه فعالیت داروخانه و مرکز فوریت‌های داروئی بوشهر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات درمانی و داروئی گرفته شده است و این دارو‌خانه در حال ارائه خدمات است.
ایزدپناه تصریح کرد: در سال جاری سه پایگاه امداد جاده‌ای کلنگ‌زنی شد که در همه حوزه‌ها فعالیت دارند. پایگاه تماماً خیّرساز در محور برازجان به گناوه، پایگاه جم و در روستای بندو از اعتبارات نفت بوده است. یک انبار نیز در شهرستان دیلم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در پایگاه‌ها سال‌ها فعالیت داشتند، استخدام شدند، ابراز کرد: ۱۶۱ خانه هلال شهری و روستایی داریم‌ که ۱۹۴ تیم امدادی از این خانه‌ها در بحران‌ها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

فعالیت ۴۰۰ عضو هلال احمر در نوروز

ایزدپناه با بیان اینکه در ایام نوروز ۴۰۰ نفر در ۲۷ پایگاه فعالیت خواهند کرد، افزود: در نوروز ۱۴۰۳ اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که ۹ پست ثابت و ۸ تیم سیار در ورودی شهرها مستقر هستند. این تیم‌ها فعالیت‌های امدادی و فرهنگی تا ۱۷ فروردین‌ انجام خواهند داد.
وی گفت: در خصوص تجهیز استان بوشهر به بالگرد هلال احمر از سال‌های خیلی گذشته اقداماتی انجام شد که براساس توافقنامه باید استان آشیانه آماده کند و بالگرد نیز توسط هلال احمر انجام شود. در حال حاضر بالگرد آماده است اما آشیانه آماده نیست که در حال پیگیری برای انجام آن هستیم.
وی با اشاره به مشکلات هلال احمر در بوشهر، اذعان کرد: عسلویه از نظر زیرساخت بسیار ضعیف است و اگر حادثه‌ای ایجاد شود دسترسی ما کم است و در حال پیگیری برای ایجاد شعبه هلال احمر هستیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: دومین مشکل در شهرستان گناوه است که پایگاه ثابتی در این شهرستان وجود ندارد.
این مقام مسؤول از اضافه شدن یک خودروی نجات و سه خودرو شاسی‌دار به ناوگان هلال احمر خبر داد و گفت: مجموعاً ۲ هزار مجوز واردات خودرو گرفته شده که ۹۰۰ مورد خریداری شده و ۴۰۰ مورد در گمرکات بوشهر قراردارد.ایزدپناه ادامه داد: از این میزان تاکنون ۲۴۳ خودرو شامل آمبولانس و هایلوکس ترخیص شده‌اند که در حال حاضر برای نصب تجهیزات امدادی، به تهران اعزام شده‌اند.
لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=10572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.