1

مسئولان استان بوشهر در دهه فجر رفوزه شدند/ آقایان از انتخابات جا نمونید!

  • کد خبر : 9430
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
مسئولان استان بوشهر در دهه فجر رفوزه شدند/ آقایان از انتخابات جا نمونید!
دهه فجر امسال نیز به پایان رسید اما تبلیغات محیطی در شهر بوشهر شایسته سالگرد جشن انقلاب نبود و زیباسازی دهه فجر کمرنگ دیده شد. حال انتخابات پیش رو است و شور انتخاباتی در فضای شهری نباید مثل دهه فجر کمرنگ باشد.

به گزارش سوک، درحالی‌که همه کارها باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا در شهری که همگان به‌عنوان شهر ولایتمدار می‌شناسند و پرچم‌داران نامداری را به خود دیده است فضای شهرمان به سمت کارهای فرهنگی و انقلابی پیش رود.

به نوشته سپاس خبر، اما انگار در این میان برخی مسئولان در این مسیر کم‌کاری کرده یا مسئله فرهنگی به‌عنوان دغدغه اصلی‌شان به شمار نمی‌رود.

در شهرهای دیگر استان‌ها در روزهای دهه فجر گذری بر درب هر مغازه‌ای می‌کردی لااقل یک پرچم درب مغازه‌ها نصب بود این علاوه بر فضاسازی‌هایی بود که در شهرهای دیگر مشاهده می‌شد.

در گوشه گوشه شهر بوشهر در ایام دهه مبارک فجر که قدم می‌گذاشتی بنرهای تبلیغاتی دیگر بیشتر از فضاسازی محیطی دهه فجر به چشم می‌خورد این موضوع نه فقط در چشم رسانه‌ها بلکه در نگاه مردم نیز جای سؤال بود.

دهه فجر امسال نیز به پایان رسید اما تبلیغات محیطی در شهر بوشهر شایسته سالگرد جشن انقلاب نبود و زیباسازی دهه فجر کمرنگ دیده شد.

نقش اصناف در شور آفرینی دهه فجر

یکی از جاهایی که می‌شد، فضاسازی مناسبی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر استفاده بشود که متأسفانه انجام نشد، اصناف بود، که این سؤال را در بین اذهان مردم، اهالی رسانه و دغدغه‌مندان فرهنگی به وجود می‌آورد که چرا این کار صورت نگرفت؟!

انتظار می‌رفت اصناف با یک ابتکار عمل درب صنف‌ها و مغازه‌های مختلف پرچم ایران را نصب می‌کرد.

یکی از جاهای دیگر که مناسب فضاسازی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر بود مسیرهای مرکزی شهر، پیشانی پل‌ها و بیلبوردهای شهری با نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی بود که متأسفانه یا این کار انجام نشده بود یا کمتر دیده می‌شد.

هزاران سؤال دیگر در این میان وجود دارد که شاید از حوصله خوانندگان عزیز خارج باشد اما چرا برای برخی برنامه‌ها باید سطح شهرمان بنر باران شود و جشن انقلاب کم‌فروغ دیده شود، این دغدغه‌ها را از دیدگاه برخی از شهروندان به رشته تحریر درآوردیم تا شاید مسئولان بشنوند و به مسائل فرهنگی کمی بیشتر دقت کنند.

 

تبلیغات دهه فجر در شهر ضعیف بود

علی احمدی یکی از شهروندان بوشهری است که می‌گوید تبلیغات دهه فجر در سطح شهر بسیار ضعیف بوده است و باید تبلیغات گسترده‌ای صورت می‌گرفت تا کشور عزیز ایران اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شد را قدر بدانیم و دهه فجر را بزرگ و مقدس برشماریم و این مراسم را هرچه باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

 

باید دهه‌فجر باشکوه‌تر برگزار می‌شد

یحیی مهرافزا یکی دیگر از شهروندان بوشهری در این باره اظهار کرد: مسئولان باید دهه فجر را هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌کردند، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی به‌سادگی به دست نیامده است.

این شهروند بوشهری افزود: همه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند اکنون نیز همه وظیفه‌داریم از مردم و مسئولان سالگرد این پیروزی را با شور بیشتری گرامی کی داشتند.

حال از دهه فجر گذشته است، اما یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی انتخابات را پیش رو داریم که متأسفانه باز هم هنوز فضا و مبلمان شهری خبری از این رویداد بزرگ نیست.

انتخابات بیمه کننده کشور است

این در حالی است که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود بارها فرمودند که همه باید تلاش کنند که این انتخابات، پرشور برگزار شود. این انتخابات، نشان‌دهنده واقعیِ حضور مردم در صحنه سیاسی کشور باشد.هر انتخاباتی که پرشور شود، کشور را بیمه می‌کند.

در همین راستا ایشان فرمودند: بسیاری از کارها هست که زمان آن در یک برههٔ خاص است؛ انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از این قبیل است. امروز اگر ما ایرانی‌ها اقدام به انتخاب کردیم.

اگر فرصت از دست رفت تا چهار سال دیگر امکان  تغییر وجود نخواهد داشت

ایشان تشریح نمودند: امکانی را برای خود و کشورمان به وجود آورده‌ایم. اگر منِ ایرانی امروز این عمل صالح را انجام ندهم، این‌طور نیست که فردا یا پنج روز دیگر یا ده روز دیگر بشود این را انجام داد؛ نه، تا چهار سال دیگر این عمل صالح قابل انجام دادن نیست.

و یا در قسمت دیگر ایشان بر ایجاد شور انتخاباتی تأکید می‌فرمایند، حال وظیفه تمامی اهالی رسانه، مردم و مسئولین در هر رده و در هر منصب این است که این شور را ایجاد کنند.

برگزاری تریبون آزاد در مدارس ، دانشگاه‌ها و فضای شهری، فضاسازی مناسب برای ترغیب مردم برای حضور در انتخابات، بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت در فضای شهری، برگزاری برنامه‌های متنوع در پارک‌ها و میادین از جمله کارهایی است که می‌شود برای شور انتخاباتی انجام داد.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=9430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.