2

واکنش مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به برگزاری فستیوال کوچه/ آبروی فرهنگ بوشهر را بردند

  • کد خبر : 9881
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
واکنش مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به برگزاری فستیوال کوچه/ آبروی فرهنگ بوشهر را بردند
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: با فستیوال کوچه، در سایه غفلت مسئولین، آبروی فرهنگ بوشهر را بردند.

به گزارش سوک به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر شامگاه یکشنبه در درس تفسیر خود در مسجد شنبدی بوشهر با اشاره به موضوع برگزاری فستیوال کوچه در بوشهر گفت: در حاشیه فستیوال کوچه که هفته گذشته در بافت قدیم بوشهر برگزار شد، اتفاقاتی روی داد که دل مومنین را به درد آورد و آبروی فرهنگ و تدین بوشهر را برد.

وی افزود: عده‌ای به بهانه معرفی فرهنگ بوشهر، برنامه ای را اجرا کردند که قدرت مدیریت آن را نداشتند و نهایتاً به ابتذال و حرمت شکنی کشیده شد.

امام جماعت مسجد شنبدی بوشهر ابراز داشت: اماکن مقدسی نظیر مسجد سیدالشهداء کوی شنبدی، مقبره شیخ حسن آل عصفور و مسجد جمعه در محاصره افرادی قرار گرفت که از هیچ تلاشی برای ابتذال و حرمت شکنی دریغ نکردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: البته مردم مومن و انقلابی ما کار شایسته و عاقلانه‌ای کردند که آرامش خود را حفظ کرده و با صبوری به انتقاد از مسئولین بسنده کردند.

حجت الاسلام خدری با بیان چند نکته اظهار داشت: نکته اول خطاب به مسئولینی است که بدون در نظر گرفتن شرایط و امکانات لازم، مجوز صادر کردند و توجهی به نظارت و مدیریت حاشیه‌های آن نداشتند. شنیدم وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به انتقادات مطرح شده ابراز ناراحتی کرده و گفته من از اینکه این برنامه‌ شاد متوقف شده، عمیقأ ناراحتم!

وی افزود: آقای وزیر محترم! شما شادی را با حاشیه‌های مبتذلی که اتفاق افتاده است مساوی می‌دانید؟ شما به عنوان وزیر دولت انقلابی چقدر با فرهنگ بوشهر و محلات قدیم و وضعیت برگزاری این برنامه‌ها و حواشی آن آشنایی دارید؟

حجت الاسلام خدری گفت: آقای مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان! شما چطور نتوانستید دست‌های پشت پرده را ببینید و چرا نتوانستید ابتذال و قبح شکنی که مسبوق به سابقه بود را رصد و جلوگیری کنید؟

حجت الاسلام خدری گفت: این وظیفه شما بود که وضعیت را به طور دقیق به وزارتخانه متبوع خود گزارش کنید تا آنها نادانسته حمایت نکنند و این اتفاقات رخ ندهد.

امام جماعت مسجد شنبدی خاطرنشان کرد: نکته دوم خطاب به مسئولین ارشد استان است که چرا غفلت کردند و بدون در نظر گرفتن وضعیت و موقعیت محل، اجازه دادند این قبح شکنی ها صورت بگیرد؟ چرا برنامه و حواشی آن را مدیریت نکردند؟

وی خطاب به کسانی است که ادعای معرفی فرهنگ بوشهر را دارند نیز بیان داشت: کسی که می‌خواهد فرهنگ بوشهر را معرفی کند باید سواد و آگاهی لازم را داشته باشد تا آنچه که هیچ ربطی به فرهنگ بوشهر ندارد را نادانسته به فرهنگ اصیل بوشهر و بوشهری نسبت ندهد و آبروی فرهنگ غنی بوشهر را نبرد. فرهنگ بوشهر مساوی با موسیقی وارداتی و سطح پایینی که برخی از افراد ادعا و ترویج می‌کنند نیست.

حجت الاسلام خدری گفت: فرهنگ بوشهر یعنی مبارزه حداقل ۶۰۰ ساله مردم با استعمار و استکبار، فرهنگ بوشهر یعنی شیخ حسن آل عصفور که فرهنگ مترقی دینی را در بافت قدیم بوشهر و سپس در سراسر جنوب منتشر کرد. فرهنگ بوشهر یعنی خطبه‌های آتشین ۲۵۰ سال قبل شیخ حسن علیه انگلیسی های اشغالگر، یعنی فرهنگ مقاومت و دیانت و عقلانیت که علامه بلادی منادی آن بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: فرهنگ بوشهر یعنی دلاوری‌های رئیسعلی و یارانش، یعنی مبارزه مخلصانه و رهبری های شهید ابوتراب عاشوری، یعنی پدران و مادرانی که شهیدان قهرمان را پرورش دادند، یعنی دشمن ستیزی و پایمردی شهید نادر مهدوی و یارانش. فرهنگ بوشهر یعنی مراسمات سنتی و نوحه‌های پر مغز ناخدا عباس و آهنگ‌های جانسوز جهانبخش کردی زاده.

وی افزود: کی و کجا فرهنگ بوشهر مساوی با ابتذال بوده است که امروز رسانه‌های شیطانی انگلیس خبیث با خوشحالی تمام در پی ترویج آن هستند؟ فرهنگ بوشهر، کی و کجا با موسیقی وارداتی و سطحی برابر شده است؟ به قول دشمن، پیمان دوست بشکستی

ببین که از که بریدی و با که پیوستی.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=9881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. احسنت باید رئیس ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخراج کرد تمامی کسانی که مبتذل خوانی و بی حجابی را رواج دادند باید محاکمه شوند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.