2
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر خبر داد

پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر

  • کد خبر : 10979
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با بیان اینکه اشتغالزایی از اهداف اصلی دولت است و تمرکز ویژه‌ای بر ابعاد مختلف آن است، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید امروز یک نهاد فعال و توانمند در حوزه اشتغالزایی است که ضمن ایفای مأموریت‌های تسهیلاتی و پولی، ابزار و بازوی حاکمیت برای تحقق کارآفرینی اجتماعی هم می باشد. صندوق به نسبت سهم و گردش مالی و اقتصادی که در مجموعه اقتصاد کشور دارد نقش فراتر و موثرتری در تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال زایی ایفا کرده است.

به گزارش سوک، سیدمهدی هاشمی گفت: بررسی مدل‌های مختلف جهانی نشان می‌دهد که برای اشتغال زایی باید در حوزه‌های مربوط به اشتغال‌های خرد، اشتغال‌های خانگی، کارآفرینی اجتماعی، کارآفرینی مردم پایه و بنگاه‌های کوچک متمرکز شویم.

ایشان به عملکرد صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ با پرداخت 467 فقره تسهیلات اشتغال کم بهره به مبلغ 1،800 میلیارد ریال در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و نیمه فعال از محل اعتبارات نهضت احیا با ایجاد اشتغال برای بیش از 1،170 نفر در حوزه کسب و کارهای کوچک فرصت شغلی و اشتغال مستقیم ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: از جمله مهم ترین این طرح ها طرح های آبزی پروری شامل: پرورش ماهی در قفس و ماهی در استخر، پرورش میگو، پرورش جلبک، در حوزه کشاورزی شامل: بسته بندی و فرآوری خرما، گلخانه، بسته بندی و قطعه بندی مرغ و گوشت، پرورش مرغ گوشتی و بلدرچین و شترمرغ و دام سنگین، در حوزه صنعت شامل: بسته بندی و فرآوری محصولات غذایی، تولید مصنوعات چوبی، تولید ابزار کشاورزی، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شامل: ایجاد اقامتگاه های بومگردی و گردشگری، تولید کارگاه های صنایع دستی و در حوزه خدمات نیز ایجاد درمانگاه شبانه روزی در استان می باشد که همگی با دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال راه اندازی و باعث ایجاد شغل پایدار شده اند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر افزود: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد در سال گذشته با ۱۴ دستگاه دولتی از جمله میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، امور بانوان استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد علوی تفاهم‌نامه منعقد کرد.
هاشمی بر لزوم توجه مضاعف به مناطق محروم و مستضعف تاکید کرد و گفت: صندوق همچون گذشته با هدایت تسهیلات به سمت مناطق محروم با تشکیل پرونده و پرداخت غیرحضوری در تمامی موارد و آسان سازی فرایند پرداخت تسهیلات باعث تقویت قشر محروم جامعه خواهد شد که این قطعاً باعث برکت در کار خواهد بود.
وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال روستایی، روستاهای دارای پتانسیل تولیدی، خدماتی و گردشگری را شناسایی و در جهت توانمندسازی و کمک به رونق تولید محصولات روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان و احیای طرح‌های اولویت دار تسهیلات حمایتی از محل اعتبارات ابلاغی پرداخت می‌کند.
ایشان همچنین با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان بانک عامل نهضت احیای طرح‌های اقتصادی در سال 1402 معرفی شده، افزود: از جمله اهداف این نهضت احیای بنگاه‌های اقتصادی نیمه تمام و راکد در راستای رونق اشتغال، تولید، توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال پایدار است که 100 درصد اعتبار ابلاغ شده در قالب تفاهم نامه نهضت احیاء به صندوق استان بوشهر، با تعاملات صورت گرفته با دستگاه های اجرایی و کمیته اشتغال استان در مدت زمان مقرر جذب گردید و طرح های پرداخت شده فعال گردیده و مجدد به چرخه اقتصاد و تولید استان بازگشتند.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=10979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.