1

پوستر شانزدهمین هفته ملی نکوداشت روز بوشهر رونمایی شد

  • کد خبر : 9782
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
پوستر شانزدهمین هفته ملی نکوداشت روز بوشهر رونمایی شد
پوستر شانزدهمین هفته ملی نکوداشت ۱۸ اسفندماه روز بوشهر (سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت) در آیینی با حضور شماری از مدیران شهری و خبرنگاران در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش سوک، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در هفته بزرگداشت روز بوشهر ویژه‌برنامه‌های متنوعی اجرایی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به آیین تجدید میثاق با شهدای بوشهر، تجلیل از دانش‌آموختگان و دبیران مدرسه ماندگار سعادت، افتتاح 60 غرفه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی، نواختن زنگ انشاء در مدارس با موضوع‌ “بوشهر شهر عمارت‌های تاریخی، شهر اولین‌های تاریخی، شهر آداب‌ و رسوم و سنت‌ها” اشاره کرد.

امیرحسین احمدپور افزود: افتتاح سومین هفته فیلم بوشهر، شب شروه، شب‌ شعر و موسیقی همراه با تقدیر از شاعران پیشکسوت، برگزاری تورهای گردشگری برای معرفی هویت و قدمت این زادبوم به نسل جوان با حضور کارشناسان برجسته و بازدید از اماکن تاریخی سطح شهر بوشهر از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی بوشهر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: در این هفته همچنین شب آیینی بوشهر در امارت بیلیارد، آیین درختکاری در پارک لیل بوشهر، رونمایی از پرچم در میدان غدیر، گردهمایی روز قرآنی، جشنواره قصه‌گویی قرآنی، نمایشگاه قرآن و عترت، کاروان قرآنی برگزار می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: رکاب‌زنی بدون توقف نوار ساحلی استان بوشهر همراه با کاشت 480 نهال با شعار “ساحل همیشه خلیج‌فارس ساحل پاک” از مبدأ دیلم به مقصد عسلویه از برنامه‌های شاخص هفته بوشهر است.

وی گفت: برپایی جشن‌های شبانه همراه با موسیقی، نورافشانی، برنامه‌های متنوع و شاد، اهدای جوایز و تجلیل از پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ۱۸ اسفندماه روز بوشهر است.

احمدپور افزود: برپایی نمایشگاه خودروهای تاریخی در مدرسه ماندگار سعادت، پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه 18 اسفندماه و اجرا گروه‌های موسیقی محلی و پاپ با حضور گروه‌های برجسته از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته بوشهر محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: اصحاب رسانه مسئولیت مهم جهاد تبیین را برعهده دارند که خدمات آنان درخور تحسین است.

وحید نیک روش افزود: روز بوشهر در تقویم کشور به عنوان یک رویداد مصوب و ثبت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: با تلاش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز بوشهر در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده و در تقویم 1403 به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در هفته بوشهر همچنین طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، هنری، عمرانی و سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.

نیک‌روش عنوان کرد: معرفی علیرضا ماهینی به عنوان شهید شاخص، مهدی طارمی به عنوان چهره‌ ماندگار و همچنین شهروند افتخاری در بوشهر از جمله برنامه‌های شورای شهر برای بزرگداشت هفته بوشهر است.

مدرسه سعادت با قدمتی نزذیک به ۱۲۲ سال جزو هویت ملی و استانی محسوب می‌شود که در ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و در ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ با تصویب شورای شهر بوشهر ۱۸ اسفند مصادف با تاسیس مدرسه سعادت به نام روز بوشهر نامگذاری شد.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=9782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.