2
پس از بازطراحی و به مناسبت دهه فجر؛

کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای آبطویل بازگشایی شد

  • کد خبر : 9031
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای آبطویل بازگشایی شد
همزمان با ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب، کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای آبطویل پس از بازطراحی و تعمیرات اساسی بازگشایی شد.

به گزارش سوک به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، کتابخانه عمومی شهید باهنر روستای آبطویل پس از بازطراحی، انجام اصلاحات ساختمانی و تعمیرات اساسی، ظهر امروز همزمان با ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب طی آئینی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بوشهر، بخشدار چغادک و جمعی از مسئولان محلی و منطقه ای بازگشایی شد.
کتابخانه عمومی شهید باهنر آبطویل که در سال 1374 با زیربنای 150 متر مربع ساخته شد و هم اکنون نیز دارای بیش از 14 هزار نسخه و 700 عضو می باشد، مهر ماه امسال کلنگ بازطراحی و تعمیرات آن زده شد که طی پنج ماه با صرف هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و پانصد میلیون ریال آماده و بازگشایی شد و هم اکنون دارای بخش های مختلف شامل مخزن، دفاع مقدس، بوشهر شناسی، نشریات، کمک آموزشی، مرجع، سالن مطالعه، بخش ویژه کودک و نوجوان آماده ارایه خدمات به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و مطالعه است.
حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این آئین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر، با اشاره به پروژه های کتابخانه ای که امسال در شهرستان بوشهر به بهره برداری رسید، اظهار کرد: امسال کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی شهر بوشهر افتتاح و کتابخانه روستای آبطویل نیز پس از کتابخانه های چغادک و چاهکوتاه، سومین کتابخانه در سطح شهرستان بوشهر است که بازطراحی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: برای بازطراحی کتابخانه شهید باهنر آبطویل، 5 میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در بازطراحی کتابخانه ها، استقبال و بازخورد عموم مردم در نظر گرفته می شود و هم اکنون در کتابخانه هایی که بازطراحی انجام گرفته بخاطر زیبایی و جلوه های بصری که ایجاد شده، استقبال علاقمندان به خصوص قشر کودک و نوجوان نسبت به قبل از آن بسیار بیشتر شده است.
مهدی عابدی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بوشهر نیز با تأکید بر اینکه کتابخانه ها باید به یک مرکز فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد: از مسئولین و مردم این روستا تقاضا دارم که در جهت احیای این کتابخانه تلاش کنند و با توجه به پتانسیلی که در روستای آبطویل وجود دارد، این کتابخانه به یک مرکز فرهنگی و علمی فعال تبدیل شود.
وی افزود: با توجه به تهاجمات گسترده فرهنگی، هر چقدر ما در بحث فرهنگ و هنر هزینه کنیم در آینده تأثیرات مثبت آن را خواهیم دید.
در پایان این آئین، از طیبه خمیسی مسئول کتابخانه عمومی شهید باهنر، ایوب بهروزی دهیار و حیدر بهروزی رئیس شورای اسلامی روستای آبطویل و سایر دست اندرکاران بازطراحی و تعمیر این کتابخانه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sooknews.ir/?p=9031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.